Темні інтер’єри

Темні інтер’єри – один з найефектніших нових напрямків у дизайні інтер’єру.

Спочатку ця ідея, як і все нове, викликала великі сумніви як у дизайнерів, так і у їх замовників. Дійсно, раніше всі прагнули свої житла якомога світлішими. Завжди вважалося, що саме світлі стіни, стеля, текстиль, меблі візуально збільшують приміщення, роблять його більш просторим, високим, наповненим повітрям.

Але після перших дослідів із новим напрямом, прийшло розуміння, що грамотне застосування темного кольору аж ніяк не робить приміщення похмурим і похмурим. А, навпаки, надає йому своєрідної вишуканості, камерності, загадковості. Кімната, яка виглядала звичайнісінькою і пересічною, раптом набуває таємничого і чарівного вигляду, варто лише оформити її в глибоких темних тонах. Дизайнери швидко зрозуміли всі можливості та переваги темних інтер’єрів та почали широко використовувати їх у своїх роботах.

Зараз темні кольори в інтер’єрах як громадських, так і приватних приміщень вже не є чимось ексклюзивним і незвичайним. Але якщо ви вирішили, що у вашому будинку інтер’єри будуть виконані в темних тонах, обов’язково запросіть хорошого висококваліфікованого дизайнера. Робота з оформлення приміщень у темних тонах вимагає спеціальних знань та хорошого розуміння особливостей поведінки темних фарб, їх вплив на людину. Адже темне приміщення не повинно виглядати похмурим і страшним. А, навпаки, створювати відчуття спокою, затишку, камерності. Тобто. таке приміщення має дарувати своєму господареві затишок, спокій та відчуття щастя.

І, звичайно ж, одним із найважливіших завдань дизайнера при роботі над планом темного інтер’єру – як правильно висвітлити його. Досягти ефекту, щоб інтер’єр залишався загадково темним, але щоб людина не губилася в ньому і не боялася наткнутися в сутінках на якийсь предмет.

Чорний колір має дивовижну і багатьом незнайому особливість – його не існує. “Темність” предмета визначається здатністю матеріалу, з якого він зроблений, поглинати світло. Адже світло – це електромагнітні хвилі, які здатні бачити людське око. Якщо матеріал добре поглинає ці хвилі, то людина бачитиме його завжди чорним, незалежно від освітлення. Якщо хвилі поглинаються гірше, у матеріалу з’являються різні відтінки.

Коли дизайнер готує план інтер’єру, він не знає можливостей поглинання чи відбиття світла тим чи іншим матеріалом. Адже такі характеристики ніде не вказуються. Тому, як правило, дизайнери інтер’єру запрошують фахівців із освітлення – світлодизайнерів.

Світлодизайнери працюють зі спеціальними комп’ютерними програмами, які допомагають їм скласти план розміщення світильників, з урахуванням розмірів приміщення та характеристик застосовуваних матеріалів.

Але навіть найсучасніша і найдосконаліша комп’ютерна програма не може змоделювати відчуття людини від того чи іншого ступеня освітленості темного приміщення в цілому та окремих його фрагментів.

Тому дизайнерам, окрім допомоги світлодизайнерів, доводиться йти експериментальним шляхом. Для цього частина стіни фарбується вибраним кольором, береться запланований освітлювальний прилад, і, переміщуючи його ближче – далі щодо пофарбованого фрагмента, робиться висновок – чи світильник задовольняє всім бажаним характеристикам. На завершальному етапі робіт також бажано застосувати цей метод. Необхідно розмістити всі вибрані світильники на місцях їх встановлення, але не стаціонарно, а тимчасово. Увімкнувши освітлення, переконайтеся, що його якість та яскравість відповідають вашим очікуванням. Якщо ж ні – продовжити підбір світильників досвідченим шляхом.